Thomas de Peinder

Wandelaar 🌳 Behandelaar stress

Ben een wandelaar met een doel. Sinds 2016 wandel ik en schrijf ik over mijn Wandelogie. Ben ook te  consulteren voor professionele  wandelgesprekken in de natuur, met als doel je [werk]stress in kaart te brengen en de oorzaak daarvan  helpen oplossen.

 

Neem contact op

Mail mij of volg me via Social media.

                          🌳  

Heb je vragen over mijn werk of suggesties voor een artikel? Schrijf me en deel jouw  ideeën met mij.

Contacteer mij...

Heb je chronische [werk]stress, neem dit dan heel serieus! Pak de oorzaken aan, en stel jezelf de juiste vragen, zoals: 'vind ik mijn werk wel leuk?', 'werk ik niet teveel?', 'doe ik wel genoeg dingen die mij plezier geven?'  

Ga je bergen beklimmen, de Vierdaagse lopen of het bos in? Waar, wanneer en hoe intensief je gaat wandelen, bepaalt de soortwandelschoen die je nodig hebt. Joris legt je uit welke verschillende schoenen er zijn en in welke situaties je deze gebruikt. Bekijk hier al de wandelschoenen en je kan meteen ook bestellen. 

Gaat je geheugen kapot als je teveel voor de computer hangt?

We weten allemaal dat het goed voor ons lichaam is als we regelmatig bewegen. Maar Erik Scherder vertelt in dit college dat bewegen minstens zo belangrijk is voor je hersenen. Mensen die tussen hun vijftiende en vijfentwintigste erg actief waren, hebben op latere leeftijd veel minder last van dementie. Ook na je vijfentwintigste is bewegen -- stevig doorfietsen of doorlopen is al genoeg -- essentieel voor het functioneren van je brein.

Ontstressen 5 tips: Wandel dagelijks minstens 30 minuten, wees empathisch, luister naar muziek, goed slapen, mulitasken maar niet te veel natuurlijk.